第4回ゲーム情報学研究会 プログラム

議題

[9:30-11:35]

(1) A Method of Tree-Search Extension Using Deviation Values
Atushi Hondoh, Yoshiyuki Kotani (Tokyo Univ. of Agriculture and Technology)

(2) TD(lambda,mu):Temporal Difference Learning using Future Observation
鈴木豪、乾伸雄、小谷善行(東京農工大学)

(3) Learning Values of Shogi Pieces from Expert-Level Games using Temporal Differences
薄井 克俊、鈴木 豪、小谷 善行(東京農工大)

(4) An Evaluation Function for Amazon Based on Dominated Square
SAIJO Ryosuke, KOTANI Yoshiyuki (Tokyo Univ. of Agriculture and Technology)

(5) 対戦相手に合わせた評価関数の学習システム
加藤俊明,堤正義(早稲田大学),小谷善行(東京農工大学)

[12:40-14:45]

(6) RoboCupサッカーにおける戦略混合比の分析
森下卓哉(福井大学)

(7) 棋譜からの捕獲パターンの獲得
渡辺聡、小谷善行(東京農工大学)

(8) 詰め碁における着手の分布とパターンの頻度
谷口和友(東大) 小島琢矢 吉川厚(NTT) 植田一博(東大)

(9) 探索プログラムによる四路盤囲碁の解
清 愼一, 川嶋俊明(富士通ソーシアルサイエンスラボラトリ)

(10) 囲碁記譜からの順序パタンとその共起知識の獲得
梶山 貴司, 中村 貞吾(九州工業大学)

[15:00-16:15]

(11) Design of an Action Value Function of various Local Goal in RoboCup Soccer
入沢達矢、乾伸雄、小谷善行(東京農工大学)

(12)An Improvement of the Method on the Strategic Placing of Stones Based on the Possible Omission Number
TAJIMA Morihiko and Sanechika Noriaki(Electrotechnical Laboratory)

(13) Human perception of shogi positions: preliminary results
Takeshi Ito(Electro-Communications Uni.v), Hitoshi Matsubara(Future Univ.-Hakodate &PRESTO), Reijer Grimbergen(Electrotechnical Lab.)


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Last modified: Mon Oct 16 21:03:11 JST 2000